Kampanjat

Cubuksella kampanjat vaihtuvat usein ja samaan aikaan voi olla useampikin eri kampanja. Kampanjat voivat olla myös eri pituisia ja laajuisia. Kaikkiin kampanjoihin ei aina kuuluu hintamuutosta, vaan halutaan tuoda enemmän tiettyjä tuotteita esille. Viimeisen kahden kuukauden aikana on ollut kampanjoina mm.

-Curve farkut
-Lasten unisex mallisto
-Kahdet rintaliivit malleista Bethany ja Bella 24,99€
-Kaikki farkut -25%
-Alusvaatteet 5kpl 19,99€
-Kaikki yläosat ota 3, maksa 2
-Alusvaatteet ota 3, maksa 2
-Topit alkaen 9,99€
-Basic malliston kaikki tuotteet ota 3, maksa 2
-Lasten reisitaskuhousut 24,99€
-Pyjamahousut 14,99€
-Neuleet 29,99€
-Fleecet 14,99€
-Lasten hoodie 19,99€

Kampanjoita on varmasti ollut enemmänkin, mutta kaikkia ei voi muistaa. Cubuksella kampanjat ovat monipuolisia ja erilaisia. Kampanjoilla halutaan tuoda lisänäkyvyyttä ja nostaa myyntitulosta. Asiakkaiden mielenkiinto liikkeeseen säilyy monipuolisilla kampanjoilla.

Kampanjat eivät erotu mitenkään normaalista liikkeen arjesta, liikkeessä on aina jonkunlainen kampanja käynnissä. Kampanjat voivat kestää alle viikosta kuukauteen. Liikkeessä kampanjat muuttavat yleensä esillepanoalueita, graafista materiaalia, mahdollisia teippauksia ja hälyhuppuja. Muovikassit, kuitit ja henkilökunnan pukeutuminen pysyy samana.

A-alueelle kootaan naisten trendin kampanjat, podiumille, rekkeihin ja mallinukkejen päälle.
Podiumille laitetaan yleensä myös kyltti josta käy ilmi kampanjan sanoma. Curve farkut kampanjan aikana podiumin edessä lattialla oli myös teippaukset. Pienemmät kampanjat tuodaan esille pelkällä hintaviestinnällä, eli laitetaan A3/A4 kyltti rekin päälle, missä kampanjaan kuuluvat tuotteet esillä.

Cubuksen työntekijöillä on puhelimessa sovellus, mistä näkee ennakkoon mitä isoja ja tärkeitä kampanjoita on tulossa. Nämä samat tiedot on myös tulostettu, josta olen itse katsonut tulevia ja tällä hetkellä menossa olevia kampanjoita. Valmiista kampanjasta lähetetään kuvat alue-visualistille, joka hyväksyy kampanjan esillepanon. Kampanjoissa tulee noudattaa kampanja ohjeistusta maavisualistin ja sovelluksen mukaan, jotta kaikki liikkeet pysyisivät yhtenäisinä.

Kampanjaa mainostetaan myös somessa, jotta saadaan lisänäkyvyyttä. Moni Cubuksen kampanjoista, joihin liittyy hintamuutos on yleensä vain Cubuksen klubijäsenille. Klubijäsen joka on tallentanut oman sähköpostiosoitteen saa myös sähköpostia kampanjoista.

Liikkeiden välillä katsotaan mitenkä kukin liike on myynyt tuotteita, jos joku liike on myynyt selkeästi tuotetta huonommin kuin muut, pitää liikkeen tuoda tuote paremmin esillepanossa esille ja mainostaa tätä enemmän.

Kampanjaan kuuluvia tuotteita voi tulla jo myymälään viikkoja ennen kampanjan alkua. Kampanjaan kuuluvat tuotteet näkee tulostetusta kampanjat nipusta. Nämä tuotteet hälytetään ja henkaroidaan valmiiksi. Kampanjatuotteet voidaaan laittaa myös esille, mutta jos tilaa ei ole säilytetään ne valmiina hepassa. Kampanjalle pitää tehdää tilaa, joten edellinen kampanja tai esillepano puretaan ja laitetaan esille muiden ei kampanjassa olevien kanssa. Tässäkin kohtaa voi joutua tekemään seinissä ja pöydissä uusia järjestelyjä että kaikki mahtuu esille. Kun seinä/pöytä on tyhjä suunnitellaan kampanjan esillelaitto. Otetaan kaikista kampanjan tuotteista yksi koko per väri ja tuote, näin esillepanon  suunnittelu on helpompaa kun näkee suoraan mitkä tuotteet täytyy laittaa esille. Esillepanoa tehdessä pitää tietää kampanjaan kuuluvat ohjeistukset, joita kuuluu noudattaa. Kun esillepanoa suunnittelee, pitää miettiä värijärjestystä, käyttääkö seinissä piikkejä, hyllyjä ja sivukaaria, mitä voi taitella hyllyyn ja mitkä pitää olla henkarissa. Cubuksella seinäesillepanoa tehdessä on ohjeistuksena, mikä väli hyllyillä pitää olla, että kaikki hyllyt on samoilla korkeuksilla siististi. Pitää tietää tuleeko seinään tai pöytään graafista materiaalia ja viekö tämä kuinka ison alan seinästä. Etunäytöllä tuote tulee paremmin esille ja näitä kannatttaakin käyttää paljon. Sivukaareen eli sivunäyttöön mahtuu taas enemmän tuotteita, jolloin seinälle mahtuu enemmän esille. Kun esillelaitto on valmis mallikappaleilla, lisätään loput tuotteet esille niille kuuluville paikoille. Kampanjaan voidaan myös lisätä mallinukke/nukkeja tuomaan tuotteita paremmin esille. Kampanjan esillepanoon voidaan laittaa lisämyyntiä tuomaan mm. sukkakulhon. Lopuksi lisätään graafista materiaalia, mikä tuo kampanjan sanoman esille.

Kommentit

Suositut tekstit